zaterdag 29 augustus 2015

The one with the schooldiy


Het schooljaar staat bijna voor de deur of is voor sommige van ons al twee weken bezig. Je hebt als het goed is een agenda, kaftpapier en schriften aangeschaft. Het is dan natuurlijk heel makkelijk om gewoon bij de V&D of Hema naar binnen te lopen en versierde schriften te kopen van Blond Amsterdam of Pip, maar op een bepaalde leeftijd wil je toch iets anders. Ik maak al vanaf de eerste mijn eigen agenda en sinds twee jaar koop ik ook gewoon blanco schriften en kaftpapier om deze zelf leuker te maken. Voordelen hiervan zijn dat blanco schoolspullen vaak veel goedkoper zijn, je oude tijdschriften kunt hergebruiken en je jouw schoolspullen precies de look kunt geven die je zelf wil. Ik laat jullie vandaag een 'do it yourself' zien voor een agenda, schriften en kaftpapier.

 
Nodig:
~ Simpele agenda,
~ Tijdschriften of een printer,
~ Sjablonen en papier om deze op uit te knippen,
~ Schaar en lijm,
~ Touw,
~ Tijd.
 
Wat je voor alledrie nodig hebt zijn tijdschriften. Als je deze niet hebt kun je natuurlijk ook foto's en plaatjes op internet zoeken die je leuk vindt. Ik heb gekozen voor alleen maar zwart/wit plaatjes, omdat deze bij de stijl van de rest van mijn schoolspullen past, maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alle kleuren van de regenboog te gebruiken. Ik vind het zelf het mooist om de gehele voorkant te bedekken met plaatjes, maar aangezien niet ieder plaatje over het ander heen kan zonder dat het een rommel wordt, heb ik op internet ook een aantal sjablonen geprint, zoals een hart. Hierna ben ik opzoek gegaan naar leuke printjes, zoals stipjes en heb met het sjabloon een hart getekend op de stippenachtergrond en deze uitgeknipt. Sjablonen kun je in de winkel kopen, maar het is veel makkelijker om zelf een hart of ander figuur uit te draaien en op een leuk printje over te trekken. Ik heb de originele band van de agenda gehaald en met touw een eigen band geknoopt. In de link hieronder van Girlscene wordt uitgelegd hoe je deze band, wat eigenlijk armbandjes zijn, maakt. http://www.girlscene.nl/p/1746/diy_vriendschapsarmbandje
 
 
Nodig:
~ Notebooks of schriften,
~ Washi tape,
~ Schaar en lijm,
~ Tijdschriften of een printer.
 
Voor de schriften in deze DIY heb je heel weinig nodig. Zoals de meesten van ons nu wel weten hebben ze bij de Hema heel veel rolletjes washi tape in verschillende kleuren en figuurtjes, bijvoorbeeld sterretjes of streepjes. Ze zijn leuk om je schriften en kaftpapier net wat extra mooi te maken. Het is goedkoop en het is makkelijk om te gebruiken. Aangezien ik 'notebook ruled' persoonlijk niet zo'n erg leuke tekst vond, heb ik ervoor gekozen ook op mijn schriften een plaatje, quote of sjabloon te plakken. Zo wordt een simpel schrift toch persoonlijker en weet je altijd welke van jou is, mocht je deze een keer verliezen of vergeten.
 
 
Nodig:
~ Sjablonen en papier om deze op uit te knippen,
~ Schaar en lijm,
~ Etiketten,
~ Pen,
~ Washi tape.
 
Mijn kaftpapier verschilt niet veel van de manier waarop ik mijn schriften heb versierd. Alleen besloot ik bij het kaftpapier weer de sjablonen erbij te pakken, want in plaats van een plaatje wilde ik liever een etiket op die plek. Het is namelijk wel zo prettig om het juiste boek mee naar de juiste les te nemen. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het geheel iets vrolijker te maken en te kiezen voor gekleurd papier om de sjablonen op uit te tekenen. Het leuke van een DIY is dat je alles naar eigen inzicht kunt ontwerpen.

 
Nodig:
~ Fotolijstje van papier,
~ Pen,
~ Foto van jezelf,
~ Sjablonen en papier om deze uit te knippen.
 
Een tijdje terug zat ik een filmpje te kijken van een van mijn favoriete YouTubers: Disfordazzle. Zij had het onwijs leuke idee om je favoriete spreuk, quote of iets anders dat jou kracht geeft aan de binnenkant van je agenda te schrijven. Dat vond ik zo leuk dat ik het meteen heb overgenomen, want zo maak je van jouw agenda echt joúw agenda. Mijn favoriete quote die ik in mijn agenda heb geschreven is: Je wordt met de dag leuker. Ik vond dit lijstje uit het tijdschrift Flow van vorig jaar zomer en kreeg het leuke idee om de plek naast de 'persoonsgegevens' te gebruiken voor een foto van mezelf, net als je op Instagram en Facebook ook doet. Zo worden de persoonsgegevens nog persoonlijker. Een mooie bijkomstigheid is dat, wanneer je je agenda verliest, degene die hem vindt hem ook sneller bij je terug kan brengen.
 
Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn artikel hebben gelezen. Mijn schoolspullen zijn klaar voor maandag. Laat hieronder een leuk berichtje of een tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond, Liefs Nikki x
 

 
 
 

5 opmerkingen:

  1. Super leuk Nikki! Ik heb al mijn schoolspullen al een tijdje terug ingeslagen en gepimpt. Ik ga namelijk alweer mijn derde week in aankomende maandag. Alsnog ontzettend leuk! X Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje Maartje, je moet maar zo denken, des te eerder zal de vakantie er weer zijn! Liefs X Nikki

    BeantwoordenVerwijderen