woensdag 19 augustus 2015

The one with the autumn

Zoals ik al een paar post schrijf; de zomer is bijna ten einde. We kunnen nog een paar weken genieten van dit seizoen, voordat het weer voorbij is. De weersvoorspellingen geven aan dat het najaar eraan komt, want vanaf volgende week maandag gaat het weer net zo regenen als de afgelopen dagen. Het enige fijne aan het einde van de zomer is natuurlijk dat de najaarscollectie weer overal tevoorschijn komt. De sale is zo goed als afgelopen en overal zie je weer donkere warme kleuren. Als je al op internet of in de stad hebt gekeken naar kleding voor het najaar, dan weet je welke kleur het helemaal gaat worden; okergeel. Helaas heb ik van deze kleur nog niks in de kast hangen en betwijfel ik of ik dat zal krijgen, want ondanks dat ik het een schitterende kleur vind, word ik extreem bleek als ik dit draag. Als er toch iets geels in mijn kast verschijnt, zijn jullie de eerste die ik dat vertel. Vandaag vertel ik jullie over dé items die we in het najaar dragen.
 
 
Het eerst wat we met veel liefde dragen in het najaar zijn sweaters en truien. Sommige mensen zeggen dat dit hetzelfde is, maar ik vind van niet, dus in deze post wordt er onderscheid tussen gemaakt. Truien en sweaters zijn heerlijk voor het najaar. Onder een mooie gebreide trui kun je ook nog een mooie blouse dragen, met een rokje en hakken zodat het allemaal wat chiquer wordt. Een sweater is meer sportief en kun je mooi dragen op een stoere bikerjeans met platte schoenen of juist met hakken. Uiteraard kun je dit ook gewoon mixen zodat je een sportieve, maar toch nette look hebt. Truien en sweaters zijn gewoon heel makkelijk te combineren en kunnen niet missen in een kast. Ik vond dit een erg mooi geschoten foto, maar de details zijn niet erg goed te zien op deze kleine foto. Op de sweater links staat: 'Sorry darling, this sweatshirt is mine' en op de middelste trui zitten pailletten op de schouder. Van links naar rechts: Mango (€ 9.99), Vero Moda (€19.95), Object, Zara, Vila.
 
 
Sokken zijn natuurlijk niet typisch iets voor het najaar, want in sneakers heb je ook sokken aan. Toch is het in het voorjaar meer omdat het lekkerder zit in je schoen en het wel zo fris is, omdat je anders zweetvoeten krijgt. In het najaar draag je voornamelijk sokken om je voeten warmte te geven. Sommige mensen slapen zelfs met sokken, ondanks dat dit niet goed is voor je, I plead guilty. Meestal zie je sokken niet, maar dat weerhoudt mij er niet van om sokken met leuke printjes en strikjes te scoren die ik match met mijn outfit, want als je ergens onverhoopt je schoenen uit moet, ben je toch nog in stijl. Van links naar rechts: Bonnie Boon, Hunkemöller, Hunkemöller (voor twee paar 4.99)
 
 
Evenals truien en sweaters zijn vesten natuurlijk onmisbaar in je kast. Ze zijn warm, makkelijk te combineren bij een laagjes outfit en ze kunnen een outfit helemaal afmaken. Toevallig heb ik hierboven enkel gebreide vesten hangen, omdat breisels net als vorig jaar nog steeds in zijn en het voordeel van gebreide stukken is dat ze lekker warm zitten. Vesten kun je werkelijk overal op combineren. Het staat mooi over een loszittend hemdje die half weggestopt is in een rokje, maar ook op een broek met een shirt met tekst. Vesten komen in vele soorten en maten voor, zoals je hierboven kunt zien; kort, met mouwen waarvan de naad niet op de schouder zit, met een 'niet-rechte' voorkant en de 'normale' variant. Van links naar rechts: Vila, Vila (€ 29.95), Vila (€ 39.95), Only.
 
 
Ik ben niet zo'n liefhebber van hakken in de zomer, het is al warm genoeg zonder dat je ook nog eens moeite moet gaan doen op hakken. Dit is in het najaar wel anders, het liefst loop ik dan op laarzen met dikke hakken. Het staat mooi en het is veel stabieler dan een pump. Ik koop mijn laarzen eigenlijk nooit zonder hak, hoe klein ook. Ik ben echt een fan van de Chelsea boots, zoals ze wijdverbreid worden genoemd, ik heb behoorlijk dunne enkels, dus ik heb vaak dat de bovenkant van laarzen extreem losjes zitten. Het voordeel van de Chelsea boots is dat ze om je been heen sluiten, dit vind ik vooral erg mooi onder een rokje met een panty. De hoge beige hakken zijn net zo mooi onder een rokje als onder een broek en vind ik het mooist in combinatie met blauw. Het plateau zorgt ervoor dat je minder snel zere voeten krijgt. De laarzen helemaal rechts staan het mooist onder een zwarte broek. Van links naar rechts: Primark (€ 18.00), Invito (€ 99.99), Invito (€ 119.99)
 
 
Als je najaar zegt, dan zeg je sjaal, want wat is er lekkerder dan een warme sjaal in je nek als de bladeren van de bomen vallen en de wind begint te gieren? Je bed, maar die kun je niet overal mee naar toe nemen, helaas. Ik kan het wel honderd keer zeggen, maar ik draag graag zwart. Toch vind ik een zwarte sjaal op een zwarte jas too much, als je ook nog een zwarte broek en zwarte schoenen draagt. Pak daarom een mooi kleurtje en je sjaal is de afsluiting van je outfit. Sjaals kun je gelukkig nooit teveel hebben en dit is dan ook een kleine favoriete verzameling van de vele sjaals hier in huis. Van boven naar beneden: Shoeby (€ 19.95), Primark (€ 6.00), Six
 

Wat je zeker niet mag vergeten en wat ook bijna niemand zal vergeten, is een jas! In het najaar moet je met een jas naar buiten, anders vat je kou. Ik heb het in de zomer altijd heel snel erg heet en in de winter heel snel erg koud, een dikke jas is dus geen overbodige luxe. Nu is een leren jasje niet extreem warm in de wintermaanden, wanneer je echt kan spreken van een na(ar)jaar, maar met een dikke trui eronder en een warme gilet of sjaal erover heb je de perfecte warme, maar toch stijlvolle look. De jas helemaal rechts is meer een jas voor binnen of een jas voor tussendoor, als het nog een graad of 15 is, want de stof is erg dun. Mijn favoriet onder de winterjassen hangt toch echt helemaal rechts. Het heeft een hooggesloten kraag, dus je zult nooit kunnen klagen over kou in je nek en het zit verder ook heerlijk warm. Van links naar rechts: Vila (€ 84.95), Vila (€ 59.95), Jaqueline de Yong (€ 49.95)  
 
Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn artikel hebben gelezen. Door deze post heb ik in ieder geval weer zin gekregen om allemaal winteroutfits te dragen. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond,

Liefs Nikki x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten