zaterdag 1 augustus 2015

The one with the flowers

 
Na regen komt zonneschijn, dat hebben we wel verdiend na de storm van afgelopen week. Stukje bij beetje wordt het iedere dag een beetje warmer. Gelukkig voor mijn moeder kan ze nog net dat beetje zon meepikken, voordat ze weer aan het werk moet. We besloten dan ook maar weer even lekker naar het park te gaan. Misschien toch maar een hondje nemen, dan kunnen we nog vaker genieten van deze mooie natuur.


Met een temperatuur van rond de twintig graden laat moeder natuur mij al stralen van geluk, want bij dertig graden heb ik het al snel veel te heet en wil ik het liefst zonder kleding naar buiten. Dat bleef de andere bezoekers van het park gelukkig bespaard. In plaats daarvan trok ik mijn lekkere luchtige kimono van de Vero Moda aan. Deze heb ik vorige maand gekocht, omdat het ideaal is om te dragen als het niet extreem warm is, maar veel te heet voor een echte jas. Het leuke aan deze kimono vind ik dat het printje niet extreem druk is en dat er zwart en wit in zit, mijn lievelings'kleuren', waardoor je het mooi bij bijna alles kunt combineren. De kimono is toch wel hét item voor de zomer en mag eigenlijk niet in je kast ontbreken.
 
 
Lekker weer betekent niet alleen blote armen en benen, maar ook blote voeten. Gewone Havaianas slippers zijn natuurlijk hartstikke leuk, maar vind ik meer iets voor naar het strand die je lekker makkelijk aan kunt trekken. Slippers of sandaaltjes met een strikje, schelpjes of bloemetjes geven je schoenen iets extra's, maar zijn toch nog lekker comfortabel om te dragen. Deze sandaaltjes laten zien dat het niet altijd nodig is om hakken te dragen om je outfit er wat chiquer uit te laten zien. Deze sandalen met bloemen van zwart tule komen uit de collectie van Invito van twee jaar geleden.
 
 
Aangezien mijn schoenen, rokje en hemdje zwart zijn, vond ik het leuk om mijn nagels dezelfde kleur te geven als de kleur die in mijn kimono voorkomt; wit. Het heeft me heel wat miskopen gekost, voordat ik eindelijk de juiste dekkende witte kleur had, die ik hebben wilde. Ik draag hier de nagellak van Rimmel London, 703, white, hot love. Als je mijn blog al vanaf het begin leest, dan weet je dat ik eigenlijk altijd fijne sieraden draag in het zilver, maar vandaag vond ik een oude ring in de kast die perfect past bij de bloemen op mijn sandaaltjes. Aangezien de bloem zo groot is besloot ik verder geen andere sieraden om te doen, want dat zou de aandacht alleen maar afleiden. Deze ring heb ik jaren terug gekocht bij de Six en heb ik ook nog in het crème, lichtblauw en het lichtroze en vind ik stiekem nog heel erg leuk.
 
 
Ik heb een voorliefde voor faux leather, vorige jaar was het dan ook een moeilijke keuze toen ik moest kiezen tussen een broek en een rokje. Ik ging voor de broek en daar heb ik nog heel veel plezier van, maar gelukkig is faux leather ook dit jaar weer in en hangt het rokje dat ik vorig jaar heb laten hangen weer terug in de winkel. Die moest ik hebben natuurlijk, maar geduld is een schone zaak. Over een maand zou het er ook nog wel hangen als ik weer even wat had gespaard. Maar ik zou niet van fashion houden als ik niet een aantal keer per week in de stad te vinden ben, toch? Kijken, maar niet kopen, dat was de regel. Tot ik in de V&D liep en mijn 'droomrokje' opeens zag hangen voor de helft van de prijs met nog één exemplaar in mijn maat, dat kon ik niet laten hangen. Zie hier het resultaat, samen met nog eens extra korting op het rokje door mijn moeder haar Airmiles pas, loop ik eindelijk in mijn faux leather skirt die me twintig euro minder heeft gekost. Dat is nog eens fijn score.  
 
 
Dat je (faux) leer eigenlijk overal op kunt combineren hebben velen voor mij al vaak bewezen de afgelopen jaren. Voor degene die het laten hangen, omdat ze bang zijn dat het niet prettig zit of ordinair staat; het zit heerlijk en goed te combineren. De binnenvoering is vaak uitgerust met een zachte stof waardoor je niet merkt dat je leer aan hebt. Bij leer moet je inderdaad wel oppassen, want het wordt al snel wat ordinairder, maar zolang jij de goede combinaties maakt en het gekleed houdt zit je al gauw goed. Het hemdje dat ik draag koop je wederom bij de Zara voor nog geen vijf euro en is hetzelfde hemdje als in 'the one with the black and white', maar dan in het zwart.
 
Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn artikel hebben gelezen en hebben genoten van het heerlijke weer van vandaag, gelukkig komen er nog vele mooie dagen aan! Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond,

Liefs Nikki x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten