zaterdag 8 augustus 2015

The one with the flea market

In mijn beschrijving staat dat je op mijn blog voornamelijk veel over fashion kunt vinden, met een hint van beauty, lifestyle, kooktips en zo nu en dan 'a day with Nikki'. Ik vond dat het eens tijd werd voor dat laatste!

Het was vroeg vanmorgen, heel vroeg, zelfs zo vroeg dat ik twijfelde of ik vandaag wel naar de markt moest gaan. Ik had de avond ervoor prijzenlijsten opgesteld en alles stond klaar voor vertrek in de hoek van mijn kamer. Een kwartier lang heb ik mijn blik op het planfond gericht, voordat ik eindelijk besloot onder de douche te gaan. Na een uur was ik aangekleed en stonden de spullen in de auto. Mijn moeder zou me afzetten en daarna weer weggaan, zij heeft namelijk helemaal niks met rommelmarkten. Nadat ik mijn spullen had neergezet en even had gekeken of ik een beetje leuke mensen naast me had ging ik zitten en wachten op mijn eerste klant.


Mijn eerste klant kwam na een kwartiertje, een mevrouw stopte voor mijn jeugdboeken en terwijl haar man er wat argeloos bij stond; 'nee schat, ik weet niet of ze die al heeft, misschien wel' kocht zij twee boeken, wat mij op een beginopbrengst van 4 euro bracht. Ik had nogal een groot verschil in de prijzen van mijn items. Een kleed met 1 euro, een kleed met 2.50, een kleed met 5 euro en een kleed met 'prijs op aanvraag (hoge inzet)', want ik had ook wel wat spullen meegebracht die mij veel geld hadden gekost en ik amper, zeg maar gerust 1 keer, had gedragen. Mijn mintgroene 
Birkenstocks waren misschien wel mijn grootste 'probleem', deze zijn namelijk zeker door 100 handen gegaan voordat ik eindelijk een aanbod kreeg die me beviel, want de aanhouder wint. Ik was dan ook dolgelukkig toen iemand ze wilde hebben voor 17.50 euro, want tot dan toe had ik geen hoger bod gekregen dan 4 euro. 
 

Ondertussen genoot ik heerlijk van de zon en de aanspraak die ik had, het feit dat iemand niets kocht, maar alleen een praatje kwam maken, vond ik ook wat waard, anders zit je daar toch maar alleen. Dat ik wel echt alleen achter mijn 'kraampje' stond merkte ik pas echt op, toen ik na vier uur staan, toch wel erg nodig naar het toilet moest. Pas toen ik het echt niet meer kon ophouden ben ik naar mijn aardige 'buurvrouw' gelopen, waarna ik een sprintje trok naar de dichtstbijzijnde toiletten. Hoe die erbij stonden zal ik jullie besparen, maar ik zal er wel bij zeggen dat je niet kon doortrekken en dat je daarna eigenlijk meteen onder de douche wilde, heel erg fijn dus.
 

Toen ik terugkwam stond er een oude mevrouw bij mijn kleedje, naast dat ik kleding, schoenen en sieraden verkocht, had ik ook een aantal spulletjes mee vanuit mijn kindertijd, zoals een tasje met het logo van K3 erop. Ik ging ervanuit dat de mevrouw, die waarschijnlijk moet leven van een klein AOW'tje, iets voor haar kleinkinderen uitzocht, maar niets was minder waar. De mevrouw had om haar nek een klein tasje hangen, wat ze al vrij lang had. Het kleine tasje van K3 zag zij als het ideale nieuwe tasje. Nadat ze mij betaald had liep ze gelukkiger weg met het tasje dan ieder ander kind waarschijnlijk had gedaan.


De rommelmarkt liep bijna ten einde en nadat ik me voor de tiende keer had ingesmeerd met zonnebrandcrème, kwam mijn laatste klant samen met haar man bij de kleding voor 5 euro kijken. De mevrouw begon gebrekkig Engels tegen me te praten en opeens begon ik te twijfelen of ik mijn diploma beter terug naar school kon brengen, want mijn Engels was niet veel beter, de meest simpele woorden leken nu wel academisch Engels voor mij. Nadat ik met haar man, die Nederlands sprak, gelachen had om onze vrouwelijke discussie over de prijs, nam de vrouw een hele stapel kleding mee, waarbij ze van mij dan twee gratis ringetjes kreeg.


Na een lange, maar leuke dag en een totaal opbrengt van 44 euro was ik zeer tevreden. Nadat mijn moeder samen met de auto weer aan de weg verscheen hebben we de spullen gepakt en zijn we naar huis gegaan.

Gooi ook eens jouw kamer overhoop, zoek een leuke rommelmarkt bij jou in de buurt, neem een vriend of vriendin mee en ga gezellig op een kleedje zitten, want wat voor jou niet meer van waarde is kan voor een ander nog hartstikke leuk zijn! Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vonden, als ik zie dat het veel gelezen wordt, dan houd ik het erin en zal er vaker 'a day with Nikki' komen op de blog. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond,

Liefs Nikki x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten