woensdag 8 juli 2015

The one with the room

Met heerlijk weer hoef je je kamer niet op te ruimen, dat is een ongeschreven regel. Aangezien het vandaag bijna de hele dag regende, moest ik er toch maar aan geloven. Nu ben ik gelukkig iemand die van netjes houdt, dus zoveel hoefde er niet te gebeuren. Nadat de vissenkom weer schoon was, er hier en daar onnodige spullen zijn weggegooid en alles van stof was ontdaan, leek het me een leuk idee om vandaag in de blog te schrijven over mijn kamer. Zo gezegd, zo gedaan en toen alles schoon was ben ik enthousiast foto's gaan schieten voor mijn eerste lifestyle artikel.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik begin bij mijn zithoekje naast mijn kleine dakraam. Ik merk vaak dat ik erg onrustig ben als mijn omgeving dat ook is, daarom vind ik het belangrijk dat er niet teveel drukke kleuren in mijn kamer voorkomen en alles een match met elkaar vormt. Ik woon nu sinds november 2013 in dit huis, dus ik heb nog niet zo lang geleden weer veel nieuwe items kunnen uitkiezen voor mijn kamer, waaronder de stoel. Ik wilde heel graag een zithoekje in mijn kamer maken voor als er vriendinnen langskomen of als ik met mijn laptop eens ergens anders wil zitten dan alleen maar aan mijn bureau of op mijn bed. Mijn faux schapenkleedje op de grond is mijn kat haar favoriet, want ze ligt er iedere nacht op te slapen. Ook bij mij staat dit item hoog op mijn lijstje, want ik vind het mijn zithoek helemaal afmaakt en het is met de winterdagen lekker warm. In de hoek vind je een miniatuur versie van een kas, ik heb hier tijden kleine moestuinplantjes in gehad, maar ik heb totaal geen groene vingers, helaas, dus deze plantjes werden verwisseld voor zo nu en dan een bloemetje. De stoel, het schapenkleedje en de kas komen bij de Ikea vandaan. Het meubel achter de kast heb ik gemaakt door een oud kastje met een mooie zachte deken te bekleden, waardoor het kastje weer even mee kon en ik weer een leuk, modieus nieuw item in mijn kamer kon plaatsen. Ondanks het gebrek aan groene vingers heb ik wel planten, want deze geven op tijd aan wanneer ze water moeten hebben door slap te gaan hangen, waarna ze na wat water weer helemaal tot bloei komen, dus die zijn veilig voor mij om te houden. Verder ben ik gek op kleine stukjes tekst of 'loze' woorden, zoals love op het kleine tafeltje. Deze zijn in verschillende maten te koop en je kunt ieder woord spellen dat je wil. Misschien een leuk idee om je naam te maken. De slinger aan de muur is een top tip als je, net als ik, niet van drukte houdt. Je tikt twee spijkertjes in de muur, hangt er een leuk lintje aan, haalt een paar kaarten en je bent klaar! Zo heb jij een simpel, maar leuk item aan de muur hangen. De kaart in het midden heb ik van een vriendin gekregen, maar wil je meer weten over de kaarten aan de buitenkant lees dan mijn vorige artikel. http://victorybynikki.blogspot.nl/2015/07/the-one-with-flow.html'
 
 
Het fotoboard heb ik al een aantal jaar en komt bij de Blokker vandaan. Het board is goed voor vijftien foto's, zoals ik hier heb gedaan, maar je kunt er ook quotes of schilderijtjes in doen. Op deze manier kun je je kamer nog persoonlijker maken. Natuurlijk kun je ook allerlei aparte lijstjes kopen en deze centraal aan de muur hangen. De kapstok heb ik vorig jaar gekocht bij de Praxis uit praktische overwegingen, ik vond het zonde om mijn kleding over een stoel heen te gooien. Toch vond ik een kapstok met alleen maar kleding een beetje saai, dus heb ik een geschilderde kledinghanger gekocht, het ziet er leuk uit en biedt weer extra ruimte om iets op te hangen.  
 
 
Als je bureau opgeruimd is, dan is je geest dat ook. Daarom zorg ik ervoor dat mijn bureau altijd netjes is, zodat ik er goed aan kan schrijven. Ik heb voor mijn bureau alleen voor wit gekozen, want wit zorgt voor rust. Aangezien ik ook vaak mijn kamer rigoureus verander zijn de witte items ook praktisch, omdat je op deze manier eindeloos kunt combineren. De lantaarn op mijn bureau komt eigenlijk uit de buitencollectie van de Ranzijn, maar is ook heel goed binnen neer te zetten. Bij veel tuincentra hebben ze hele wanden vol met decoratiemateriaal, zoals kleurenzand en schelpjes, waar je zo creatief mee kunt zijn als je wil. Ik heb zelf gekozen voor decoratiemateriaal 'curly pods', dit zijn een soort van houtsnippertjes in een krulvorm. Verder staat er ook nog een kaars in om het compleet te maken. De uil en 'dream' komen bij de blokker vandaan.
 
 
Daar is het dan, de 'touch of colour' in mijn kamer! Nog beter, het is geen standaard kleur, maar is speciaal voor mij gemengd. Ik vind dat deze kleur perfect samengaat met het wit van de rest van mijn kamer. Aangezien deze muur zowel in de lengte als in de breedte groot is vond ik een simpele gekleurde slinger toch wel leuk om op te hangen. De slinger zat bij het Flow vakantieboek van vorig jaar. Bijna alles in mijn kamer is wit, zo ook mijn beddengoed, als het zaterdagochtend in de was gaat, zit hetzelfde beddengoed dezelfde avond weer op mijn bed. Ik slaap naast de radiator en dit is zowel in de winter als in de zomer erg fijn, want als het in mijn kamer oploopt tot dertig graden blijft de radiator lekker koud als hij uit staat. Het kleine aquarium in de hoek heb ik twee jaar terug van mijn opa en oma gehad, omdat hun vissen voor de zoveelste keer waren overleden en niemand anders het wilde. Van mijn drie vissen is er nog één over en hierna wil ik een waterschildpadje. Het staat wel gezellig een 'huisdier' in je kamer en het voordeel van vissen is dat ze je 's nachts niet wakker houden.  

 
Mijn opruimkastje. Hier bewaar ik mijn make-up, sieraden, nagellak en luchtjes. Ik heb dit kastje vijf jaar geleden op de kop getikt bij Leenbakker en hij doet het nog steeds. Als ik in een gekke bui ben deze vakantie pak ik misschien wel een verfkwast en maak ik dit kastje ook wit. De muursticker 'wie dagdroomt heeft nachtrust' zat wederom bij de Flow van vorig jaar. Zoals je op de eerste foto ook al hebt kunnen zien vind ik het erg leuk om houten dienbladen in te richten met kaarsen en beeldjes. Het boeddha beeldje heb ik drie jaar geleden gehad en het kastje naast het dienblad heb ik vorig jaar gekregen van een goede vriendin van mij, wij maken altijd zelf cadeautjes voor elkaar, ieder vakje bevat een item die symbool staat voor onze vriendschap. Misschien een leuk idee als een van jouw goede vriendinnen bijna jarig is!
 
Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn artikel hebben gelezen. Ik hoop dat jullie mijn kamer leuk vinden en misschien heb ik jullie op ideeën gebracht. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond,

Liefs Nikki x
 
 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten