zaterdag 25 juli 2015

The one with the perfume

 
Het regent, het stormt en hier en daar liggen bomen op de weg. Het is dus echt weer om binnen te blijven. Gelukkig stond er vandaag geen outfit post op de planning, maar mijn eerste review. Ik ben dol op parfum, met name op de geurtjes van Tommy Hilfiger Woman. Aangezien ik hier een kleine collectie van heb, leek het me leuk om over de verschillende geuren uit eenzelfde collectie een review post te maken. Te beginnen met het uiterlijk van het flesje, alle geurtjes uit deze collectie hebben eenzelfde strikje om de dop zitten. Dit maakt het luchtje natuurlijk meteen aantrekkelijker, want zonder het strikje zou het een heel saai flesje zijn. Er is dus goed aan de layout gedacht, waarbij iedere verschillende geur zijn eigen kleur strikje krijgt. Deze geuren zijn exclusief bij Douglas te koop.
 
 
Ik begin met het geurtje van deze collectie die als eerst uitkwam in 2010 en die ik dus ook als eerst had, de lichtblauwe variant. Deze is anders dan de andere drie zonder specifieke naam, dan enkel Hilfiger Woman, waarschijnlijk omdat dit de eerste en meest neutrale geur uit de collectie is. Als je de parfum op je huid spuit en deze even hebt laten vervliegen is het eerste wat je ruikt een heerlijke mix van citrusvruchten, zoals mandarijn en grapefruit. Na een tijdje begin je het gevoel te krijgen dat je je waant in een bloementuin van onder andere jasmijn en lelies. Waarna de geur aan het eind van de dag nog een lichte noot heeft van vanille. Je kunt de geur beschrijven als fris en fruitig, waarin je voornamelijk de citrusvruchten samen met de bloemen erg goed ruikt. Deze geur is perfect voor een heerlijke zomerdag, want het is geen zware geur, maar wel eentje die de hele dag aanwezig is. Als je van fruitig en fris houdt is deze dus echt een aanrader voor je collectie! Ik heb toentertijd gekozen voor een 50 ml flacon, waarschijnlijk omdat bij deze geur de strik alleen zit om de 50 ml, dit is inmiddels ook bij de 30 ml gedaan. Voor 30 ml betaal je 30 euro.
 

 
 
Een jaar later, in 2011, kwam Hilfiger Woman Peach Blossom op de markt. Je raadt het al de hoofdtoon van de parfum is perzik. Nadat je het parfum hebt opgespoten ruik je een zoete mix van verschillende soorten fruit, voornamelijk perzik, zwarte bessen en cocosnoot. Na een tijdje komen de bloemetjes, zoals iris en ruik je een vleugje vanille. Aan het einde van de dag neemt de cocosnoot het geheel over en ruik je nog een lichte toon van de perzik, bloemetjes en vanille. Ik zou de geur direct omschrijven als 'schattig' en 'romantisch', door de mix van fruit, bloemen en zoet, want je ruikt voornamelijk de perzik en cocosnoot en dit is samen een hele fijne combinatie. Deze geur is heerlijk voor een lekkere warme lente avond, want hij is vrij zoet en hierdoor ook wat sterker aanwezig. Als je van een zoete bloemige geur houdt en dol bent op de geur van cocosnoot zou ik deze zeker eens gaan uitproberen! Ik ben in ieder geval een groot fan van deze geur, want dit is mijn tweede flesje van de Peach Blossom. Voor Hilfiger Woman Peach Blossom betaal je voor 30 ml 30,50 euro.
 
 
 
Mijn favoriete luchtje, niet alleen uit deze collectie, maar van al mijn geurtjes, is Hilfiger Woman Pear Blossom. Deze derde geur van deze collectie kwam uit in 2012 en is sindsdien niet meer weg te denken uit mijn parfum collectie. Als je jezelf omringt met deze parfum ruik je als eerst heerlijke peer bloesem en framboos. Daarvoor in de plaats komen later de warme noten van de geur, zoals sandelhout. Waarna de geur afsluit met een mix van de begingeur framboos en peer en kaneel en muskus, wat de geur wat warmer maakt. Deze geur is perfect voor een zwoele zomer of herfstdag. Door de mix van zoet en fris is de geur zowel lekker voor overdag als bij het uitgaan. Als je net als ik houdt van zoet en fris en peer en framboos moet je het zeker eens proberen! Ik kan zeker niet meer zonder, want mijn tweede flesje is bijna op en ik ga zeker nog voor een derde. Ook voor de Pear Blossom betaal je voor 30 ml 30,50 euro.
 
                                                        
 
 
Helaas kun je niet eerder geurtje uit je favoriete collectie lekker vinden, want Cheerfully Pink was niet aan mij besteed. In het begin droeg ik deze parfum geregeld, maar uiteindelijk heeft mijn moeder hem overgenomen, omdat hij bij haar wel lekker rook. Niet elke geur ruikt op iedere huid namelijk hetzelfde. Voor mij was deze geur iets te zwaar. Cheerfully Pink komt uit 2013 en heb ik voor mijn achttiende verjaardag gekocht. Als je de parfum op je huid spuit ruik je een mix van kruidnagel, lychee en mandarijn, waarbij de kruidnagel en lychee overheersen. Hierna wordt je overspoelt met een geur van bloemen, op dit moment is de geur op zijn lekkerst, omdat het zwaarste er dan vanaf is. De geur wordt steeds minder sterk en eindigt in vanille en muskus. De geur is een combinatie van zoete ingrediënten en houtsoorten, ik denk dat deze combinatie mijn neus voornamelijk erg tegenstond. Deze geur is het meest geschikt voor een hete zomerdag, want het is een zware geur, die erg lang aanhoudt, dus je hoeft je geen zorgen te maken of je nog wel lekker ruikt. Als je van houtsoorten en zoet houdt zou ik deze geur zeker een kans geven! Zoals ik al zei, iedere huid is anders, dus misschien ruikt deze geur bij een van jullie wel heerlijk. Voor 30 ml betaal je 30,50 euro.
 
Ik hoop dat jullie met veel plezier deze post hebben gelezen. Vorig jaar heeft Tommy Hilfiger een nieuwe geur aan de collectie 'woman' toegevoegd, Endlessly Blue. Heb jij deze geur? Laat mij dan in de reacties weten wat jij van deze en andere geuren uit de collectie vond en misschien voeg ik Endlessly Blue dan over een tijdje wel toe aan mijn eigen collectie geurtjes. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond, 

 Liefs Nikki x

 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten