zaterdag 5 december 2015

The one with the Christmas decorations


Ik ben dol op Kerstmis. In juli begin ik met het luisteren van kerstmuziek, ik haal het liefst in november een kerstboom en ik sta te glunderen als ik kerstspullen in de winkel zie liggen. Op het moment dat Sinterklaas weer terug met zijn stoomboot naar Spanje gaat, want dat vind ik ook een leuk feest, haal ik de kerstspullen van zolder. Aangezien 5 december op zaterdag valt en zaterdag de dag is waarop ik iets post voor jullie, heb ik besloten vandaag mijn kamer al kerstmis-klaar te maken. Zodat ik jullie kan laten zien hoe je je kamer dat ene leuke subtiele kersttintje geeft. Daarnaast vertel ik jullie natuurlijk alles wat ik zo leuk vind aan Kerstmis en hoe ik Kerstmis dit jaar ga doorbrengen.

 
Aangezien ik mijn hele leven al in Nederland woon vond ik Sinterklaas tijdens mijn kinderjaren veel spannender. Ik had altijd een paar dagen van tevoren buikpijn en ik herinner me nog heel goed dat ik het vreselijk spannend vond. Toen ik ouder werd veranderde dat langzaam. Ik vond het idee van Kerstmis veel gezelliger. Toch moet ik zeggen dat ik het idee van Kerstmis vaak wel veel mooier maak dan het in werkelijkheid is. Bij Kerstmis stel ik me altijd zo'n filmbeeld voor, een beetje zoals in de Merci en Coca-Cola reclames. Sommige mensen zijn niet dol op kerstbomen, ze geven natuurlijk veel troep, de hond gooit hem om of de kat kruipt erin. Deze mensen kunnen natuurlijk een kunstboom kopen om kerstballen in te hangen, maar je kunt ook creatiever omgaan met kerstballen. Ik heb ervoor gekozen om mijn mooiste kerstbal in een van deze vakjes te plaatsen en in het midden, dat bestaat uit een krijtbordje, heb ik een kerstboompje getekend. Als je veel kerstballen over hebt van voorafgaande jaren dat je wel een kerstboom thuis had hoef je deze niet op zolder te laten staan. Kerstballen kunnen heel leuk staan in een schaal of een doorzichtige vaas. Daarnaast kun je kerstballen ook ophangen aan een horizontaal gespannen lint aan de muur. Daarnaast heb ik twee decoratie poppen van piepschuim en voorderest, voornamelijk, natuurlijk materiaal op een witte deken geplaatst. De witte deken versterkt het idee van een sneeuwrijke omgeving.
 
 
Naarmate ik wat ouder werd, ik was rond de tien jaar, en Sinterklaas werd ingeruild voor Kerstmis vond ik het altijd het leukst om de kerststal uit te pakken en de figuren neer te zetten. Aangezien ze wel iets weghadden van mijn poppen veranderde ik de plaats van de figuren in de kerststal bijna iedere dag wel. De kerststal op de foto is dezelfde als tien jaar geleden en door het in en uitpakken missen de figuren zo af en toe hun porseleinen attributen, maar ik vind het onwijs leuk dat ik nog steeds kan zeggen dat ik dezelfde kerststal heb staan, als die uit mijn kindertijd. Ondanks dat ik niet gelovig ben en de kerststal toch wel meer het religieuze aspect aangeeft van de viering, vind ik toch wel dat iedereen een kerststal(letje) moet hebben staan. Je kunt ze bijna overal wel kopen en ze hebben ze in allerlei verschillende prijzen en maten.
 
 
Dat een beer eigenlijk totaal niks met Kerstmis te maken heeft is natuurlijke overduidelijk, maar tijdens Kerstmis hebben ze in tuincentra vaak bakken met dit soort knuffeltjes staan en dat kan ik niet weerstaan. Ik wil hiermee laten zien dat je je huis of je kamer een kerstlook kan geven op veel verschillende manieren en niet enkel door kerstbomen, kerstballen, kerststallen en sneeuw uit een spuitbus. Je kunt er namelijk ook voor kiezen om kaarsjes neer te zetten of een slinger met kerstkaarten op te hangen. Kerstmis gaat ten slotte niet om de materiele aspecten, maar om de immateriële dingen. Met Kerst is het eigenlijk de bedoeling dat iedereen iets verdraagzamer is en dat je iets voor een ander doet. Dit jaar ben ik lekker thuis met Kerstmis en vier ik hierna samen met vrienden een leuk Sinterklaas- en Kerstmisfeestje.  
  
 
Ik hoop dat jullie net als ik helemaal gek zijn van de Kerst en het dit jaar voor jullie weer fijne feestdagen worden. Vanaf volgend weekend staat er ook een kerstboom met lampjes in mijn kamer te schitteren. Volgende week zaterdag komt er weer een nieuwe post op mijn blog. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond,
Liefs Nikki x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten