donderdag 31 december 2015

The last one of 2015


Vandaag is het niet alleen de laatste dag van 2015, maar ook de dag dat ik iets meer dan een halfjaar blog. Ik geniet van de lieve reacties en de complimentjes die ik krijg. Tuurlijk zijn er ook mensen om je heen die je een beetje belachelijk maken en denken dat niemand jouw blog leest. Gelukkig kunnen cijfers niet liegen en ben ik heel erg blij dat ik 5500 unieke bezoekers heb dit jaar. Ik hoop mijn blog volgend jaar te kunnen uitbreiden en dat ik groter word, maar voor nu ben ik heel blij met dit resultaat. Vandaag vertel ik jullie over de top 5 meest bezochten blogposts van dit jaar op mijn blog, de beste en het slechtste moment van 2015 en wat jullie in 2016 kunnen gaan verwachten op mijn blog.
 
1. The one with the anxiety
2. The one with the favorite items
3. The one with the hearts
4. The one with the leather weather 
5. The one with the graduation
 
Dit is de top 5 meest bezochten posts op mijn blog dit jaar. Ik vind het mooi om te zien dat veel mensen 'The one with the anxiety' hebben gelezen. Dit geeft aan dat jullie lezers ook geïnteresseerd zijn in de persoon achter 'Victory by Nikki'. 'The one with the favorite items' is mijn allereerste post. De foto's staan wat scheef en mijn schrijfstijl is in een halfjaar al door wat veranderingen heen gegaan, maar dit is wel een post waar ik erg trots op ben. Je moet nu eenmaal ergens beginnen en dit was een mooie start. Aan 'The one with the hearts' heb ik zelf erg leuke herinneringen, doordat het maken van de foto's zo leuk was, daarvoor hadden mijn moeder en ik al een reeks foto's geschoten voor een andere post en ik moest mij in de auto verkleden, midden in de herfst stond ik buiten met een korte mouwen shirtje, een shirtje van amper vijf euro, waar ik al drie maanden naar opzoek was, ik moest en zou hem hebben. 'The one with the leather weather' is zelf mijn favoriet, omdat het mijn eerste outfitpost is. Mijn moeder kwam erachter hoe leuk ze het vond om foto's te schieten en ik merkte dat ik het helemaal niet ongemakkelijk vond om voor de camera te staan en spontane foto's te maken. Mijn moeder en ik hebben namelijk de afspraak dat ze continu met de camera loopt en mij fotografeert op het moment dat ik iets leuks doe en zonder dat ik door heb dat zij foto's maakt. In 'The one with the graduation' vertelde ik jullie alles over het ophalen van mijn befaamde papiertje: Mijn favoriete moment van 2015.
 
Het behalen van mijn diploma is voor mij het mooiste moment van 2015 en tot nu toe ook het mooiste moment van mijn leven. Ik was sinds de eerste klas, toen ik vmbo-t/havo deed, al bang voor de Centraal Examens. Ik had wel eens op televisie, in series, gezien dat scholieren examen deden en het zweet brak me altijd uit. Maar steeds dacht ik: Dat duurt nog heel erg lang. Dit idee werd alleen maar groter, toen ik na de tweede klas vwo kon gaan doen. Helaas, voordat ik het wist was het 2014 en deed ik examen. Ik had stress en was doodsbang, terwijl ik een redelijk rapport had. Na de examens in 2014 heb ik heel lang bij moeten komen, om vervolgens te horen dat ik het niet had gehaald. Voor één van mijn beste vakken had ik een vier gehaald. Precies een jaar later was het weer zover, ondanks de teruggekeerde stress en angst heb ik mijn examens gehaald en kon ik na zeven jaar middelbare school mijn vwo-diploma ondertekenen en in ontvangst nemen.
 
 
Het slechtste 'moment' van 2015 is helaas geen moment, maar iets dat al heel lang duurt. Dat de stress en angst die ik voor mijn examen had, geen gezonde stress en angst was wist ik in mijn achterhoofd al heel lang. Veel mensen nemen paniekaanvallen niet serieus of krijgen er geen hoogte van. Ik had, net als veel andere mensen, geen begrip voor mijn eigen situatie. Net als veel andere hoopte ik ook altijd dat dingen zichzelf wel zouden oplossen zonder dat het te lang zou duren of zonder dat het veel moeite kost om het op te lossen. Iedereen heeft zo zijn of haar tegenslagen in het leven en heel cliché gezegd, raak je tijdens moeilijke periodes vaak mensen kwijt, maar ik zie dit meer als iets positiefs, dan iets negatiefs. Vaak hoor je dat iemand 'een bewogen jaar had', maar als je goed nadenkt heeft ieder jaar zo zijn betere en slechtere periodes en zonder regen kan er nu eenmaal ook geen zonneschijn zijn zoals op de foto.
 
 
Een nieuw jaar staat voor veranderingen en dat geldt ook voor de blog en de zaken daaromheen. Vanaf volgend jaar, ofwel aankomende zaterdag, wil ik mijn blogs in het Engels gaan schrijven, zodat ook niet-Nederlandstalige mensen mijn blog kunnen lezen. Daarnaast blijft zaterdag mijn vaste postdag, maar wil ik geregeld extra posts gaan maken, zoals nu ook het geval is. Verder zal ik ook mijn YouTubekanaal gaan uitbreiden. Er zal nog genoeg te schrijven zijn over mijn kledingkast, mijn kookkunsten en mijn leven volgend jaar, dus volg mij ook in 2016 weer op 'Victory by Nikki'.
 
Geniet nog even van de laatste uren van 2015 en denk zelf ook eens na over de mooie en minder mooie momenten van dit jaar. Zaterdag komt er weer een nieuwe post op mijn blog. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie een prachtig nieuwjaar!
Liefs Nikki x
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten