zaterdag 26 december 2015

The one with the dots


Vandaag schrijf ik twee artikeltjes. Eén over de outfit die ik droeg op Eerste Kerstdag en één over de outfit die ik, vandaag, draag op Tweede Kerstdag. Ik begin natuurlijk met de outfit die ik droeg op Eerste Kerstdag. Mijn moeder en ik besloten even bij mijn oma langs te gaan en hebben bij haar in de buurt meteen even van de buitenlucht genoten. Daarna zijn we weer naar huis gegaan en aten we gezellig samen kaasfondue en gourmet. Ik ben geen vleesliefhebber en mijn moeder houdt niet van zoveel kaas, dus besloten we een gourmetstelletje en een kaasfonduepan neer te zetten. Daarna hebben we nog een heerlijk toetje gegeten met merengue en de avond afgesloten met kerstkoekjes en, natuurlijk, ‘The sound of music’. Waarna we heerlijk naar bed gingen, op naar Tweede Kerstdag.

Ik ben niet bepaald iemand die flink uitpakt met kerst. Ik ben er dol op en vind de gezelligheid, het samenzijn en kerstversiering onwijs leuk, maar wat mijn outfit betreft vind ik het veel leuker om kleding aan te trekken waar ik me prettig in voel en wat bij me past. Ik heb zat mannen in een pak gezien bij wie de strik veel te strak zat en vrouwen die ongemakkelijk op pumps over straat liepen. Heerlijk om jezelf eens flink uit te dossen met Kerstmis, maar als de hele familie een wandeling wil gaan maken door het park of als je ’s avonds aan de gourmet zit, dan word je daar niet erg vrolijk van in kleding die eigenlijk op de rode loper thuis hoort. Om toch niet helemaal uit de kersttoon te vallen heb ik me vandaag toch maar een klein beetje aan de dresscode gehouden en een van mijn twee favorieten uit de kast getrokken. Mijn skater of klokkende rokje heeft een ietwat geplooide stijl, waardoor deze speels valt en ik me bijna een cheerleader voel. Ik draag het rokje altijd met een strak shirtje of truitje eronder en met het elastiek net over mijn navel, zodat vetrolletjes die je niet aan de wereld wil laten zien verdwijnen. Ideaal natuurlijk, vooral met al dat kersteten. Dit rokje heb ik gekocht bij de Vila voor 29,95 euro.


Een van de strakke truitjes die ik altijd met dit rokje combineer is mijn zwarte coltrui. Ik vind coltruien sexy en classy, omdat het altijd mooi aansluit bij ieder lichaam, het is gekleed en door de hoog gesloten nek heeft het iets mysterieus. Coltruien kun je bijna overal krijgen in verschillende kleuren en in verschillende soorten stof. Deze coltrui is een gewone variant, maar de laatste tijd zijn coltruien met een geribbelde structuur en een halve col met en zonder mouwen of in de vorm van een jurk, maar daarnaast zijn er ook nog gewoon de traditionele coltruien. Bijna iedereen heeft wel een coltrui in de kast hangen. Ik ben fan en er zullen waarschijnlijk nog meer varianten van de col in mijn kast verschijnen. Deze coltrui komt bij de Zara vandaan en is 19,95 euro.


Toen ik even met mijn moeder naar buiten ging om wat frisse lucht te halen kwamen we bij een kinderboerderijtje dit schatje tegen. De verzorger vertelde dat deze ezel was gered uit een benarde situatie en nu hier kon gaan herstellen. Hij was ontzettend leuk en kwam ook meteen naar ons toe lopen om te kroelen.

Heel veel meiden zijn in het bezit van een (nep)leren jasje. Het is tijdloos, het staat leuk en het past eigenlijk bij iedere outfit. Leren jasjes zijn er natuurlijk in verschillende kleuren en stijlen, maar mijn favoriet is bij verre mijn zwarte leren jasje van de Vila. Dit jasje heeft veel details, zoals ritsen aan de onderkant van de mouwen, een split aan de achterkant en gespen aan de linker- en rechterkant van de rug. Ik heb dit jasje nu zo’n twee jaar en vind het heerlijk om te dragen als het niet te koud is. Aangezien ik dit jasje al even in mijn bezit heb is deze niet meer te koop, maar een soort gelijk jasje kun je vinden om de site van Vila voor 49,95 euro.   
 

Ik was bijna helemaal ‘on trend’ eerste kerstdag, want lange sokken of over de knie laarzen zijn in dit najaar. Ik ben zelf niet zo’n fan van over de knie laarzen bij mezelf, maar aan de lange sokken wilde ik me nog wel wagen. Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat lange sokken in zijn, dus ik denk dat deze sokken al zo’n tien jaar in mijn kast liggen. Het was eerlijk gezegd een impulsief idee om kniekousen aan te trekken bij deze outfit, maar ik vind het eigenlijk meer dan geslaagd. Het geeft de perfecte afsluiting aan mijn outfit. Deze kousen zijn jaren oud, maar ik heb een paar leuke over de knie kousen gezien bij de H&M voor 4,99 euro.  
 
 
Ik heb vooral gekozen voor deze simpele zwarte outfit op eerste kerstdag omdat ik dolgraag mijn nieuw gekochte stippenpanty van de Pieces aan wilde. De laatste tijd zijn ‘vormen’ in kleding natuurlijk erg in. Neem bijvoorbeeld een shirt met strepen, een cirkeltje aan je ketting, staafjesoorbellen, maar dus ook een panty met stippen. Ik ben meer dan een fan van deze trend en heb dan ook alles van bovenstaande opsomming minstens één keer in de kast hangen. Zo’n vormdetail in je kleding geeft een simpele outfit net dat beetje extra en zorgt er dus voor dat je met iets simpels een leukere outfit kunt maken. Ik heb deze panty met stip gekocht bij de Pieces voor 7,95 euro.

Het was een onwijs leuke Eerste Kerstdag. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn artikel hebben gelezen en zelf ook een zeer gezellig dag hebben gehad. Ik ga nu op pad voor de blog die vanavond online komt. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne dag,

Liefs Nikki x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten