zaterdag 21 november 2015

The one with the pets

Vandaag liep ik lang te twijfelen waar ik over zou schrijven. Een outfitpost zat er bepaald niet in. Het weer was dramatisch te noemen en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Brainstormend liep ik door het huis. Ondertussen was ik mijn aquarium aan het her vullen met water, aangezien ik nieuwe goudvissen had gekocht. Dat wordt vandaag dus ook het item van mijn blog. Ik ben altijd dol geweest op dieren. Toen ik klein was hield ik mieren in luciferdoosjes, bouwde ik legohuizen voor vlinders, ving ik salamanders met een visnetje in ItaliĆ« en hield ik kikkervisjes in een vissenkom. Daarnaast stond er bij ons thuis altijd wel een kom met goudvissen. Naarmate ik ouder werd kreeg ik mijn eerste ‘echte’ huisdier, een konijntje. Na dit konijn, Tessa, dat eigenlijk een jongentje was, kwamen er meer huisdieren. Van konijnen tot katten en van cavia’s tot vissen. Vandaag vertel ik jullie over mijn vier huidige huisdieren.


Te beginnen met mijn kat: Cleo. Cleo is door mijn moeder en mij geadopteerd uit het asiel. Ze hadden haar daar de naam Karma gegeven. Na lang twijfelen hebben wij haar toch onder de naam Cleo laten registeren. Toen we Cleo uit het asiel haalde was ze bang en schuw, ze kon nog niet miauwen en ze kroop drie dagen onder de kast. Dit komt doordat Cleo in het bos gevonden is samen met haar moeder. Mijn moeder en ik denken dat Cleo voortkomt uit een huiskat en een wilde kat, omdat ze nogal een pittig temperament heeft, een bijzonder uiterlijk bezit en een typische kleur ogen heeft. Cleo is nu drie jaar en in vergelijking met drie jaar geleden is ze niet meer zo schuw en bang, ten minste voor ons. Cleo kruipt onder het bed als er mensen langskomen, is bang voor het konijn en rent doodsbang weg als de stofzuiger aangaat. Verder kunnen we haar niet optillen en kruipt ze niet op schoot. Maar daarnaast kruipt ze wel naast je op bed en wacht ze iedere ochtend vol enthousiasme tot we wakker worden. Er is geen gekker en vreemder dier op deze aarde en daarom past ze ook zo goed bij ons gezin.

Mijn tweede dierenvriend is Tim. Ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo’n lief en meegaand konijn gehad. Tim heeft nog nooit gebeten en hij vindt het heerlijk om op schoot te zitten. Net als Cleo heeft Tim zijn gekke trekjes. Hij knort, eet ontbijtgranen en loopt achter je aan als een hond. Veel mensen hebben dan ook niet meteen door dat het een konijn is. Ik kocht Tim in de zomer van 2009 bij de Intratuin. Hij was net aan acht weken en mocht nog maar net verkocht worden. Anders dan Cleo was Tim meteen vertrouwd met ons en zijn omgeving. Vanaf het moment dat hij in zijn kooi in mijn kamer stond rende hij mijn hele kamer door en at hij uit mijn hand. Tim is nu zes jaar en dat is voor een konijn dus al redelijk oud. Nu maar hopen dat hij misschien toch een beetje hondenbloed in zich heeft, zodat hij nog jaren meegaat.

Als laatst natuurlijk nog de vissen en laten we eerlijk zijn, de meeste van ons hechten niet zo heel erg veel waarde aan vissen. Toch vind ik het veel gezelliger als ik een aquarium in mijn kamer heb staan met kleurige steentjes, een plantje en een paar vissen, dan zonder. Vissen zijn uiteindelijk toch levende wezens en eerlijk is eerlijk ze zijn de makkelijkste dieren om te verzorgen. Vissen zijn en blijven de leukste eerste huisdieren om te hebben.

Eigenlijk heeft iedereen wel een huisdier nodig. Dieren kunnen je soms namelijk nog beter troosten dan mensen. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn artikel hebben gelezen en ook zulke geweldig gekke dieren in huis hebben. Volgende week zaterdag komt er weer een nieuwe post op mijn blog. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond,

Liefs Nikki x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten