zaterdag 24 oktober 2015

The one with the forest

 
Na twee weken leren en één week heen en weer vliegen van universiteit locatie naar universiteit locatie had ik dit weekend eindelijk weer eens lekker voor mezelf en dingen die ik leuk vind om te doen. Natuurlijk vind ik mijn studie ook leuk, anders doe ik het natuurlijk niet, maar tentamens hoeven van mij nooit zo nodig. Aangezien ik mezelf vorig weekend bijna had opgesloten in huis, wilde ik dit weekend heerlijk gaan genieten van de frisse buitenlucht. Het is nu ruim een maand herfst en bomen krijgen al de bruine, gele, rode kleuren van de herfst en laten hun bladeren los. Ik ben zelf dol op de herfst, dus kocht ik vandaag een kleine pompoen voor Halloween, 11 november en omdat ik gewoon gek ben op pompoenen. Mijn moeder heeft een tijdje terug kastanjes geraapt. Zo wordt ons huis langzaamaan in herfstthema gehuld.
 
 
Herfst betekent natuurlijk wel dat het weer fris wordt buiten. Dus het wordt weer tijd voor truien, vesten, jassen en dikke sjaals. Gelukkig was het vandaag heel zacht herfstweer en kom ik daar lekker van gaan genieten met een heel fijn vest. Het vest komt van de Vila en heeft de naden van de armen niet op de schouder zitten, maar net boven de ellenboog. Dit zorgt ervoor dat het vest wat wijder valt om je lichaam, want de mouwen van het vest beginnen in principe pas op driekwart van je armen. Dit gebreide vest heeft dus net even iets anders, dan een vest waarbij de naden gewoon op de schouders vallen. Doordat het vest voor het grootste gedeelte bestaat uit katoen Daarnaast is het vest aan de achterkant iets langer dan aan de voorkant, hierdoor loopt de trui aan de achterkant  in een boog, wat ook weer dat verschil maakt. Het vest is van de Vila van vorig jaar en was er ook in de kleuren zwart, lichtroze, lichtblauw en lila. In de winkel is dit vest niet meer beschikbaar, maar is nog wel online te koop onder de naam Vijuna vest.
 
 
Om in het thema van de natuur te blijven en omdat ik het mooi vind als alles op elkaar is afgestemd, tot op het kleinste detail toe, besloot ik vandaag mijn blouse van de Zara met blauwe vogeltjes te combineren met mijn blauwe vest. Ik vind het heel belangrijk dat kleding mooi is, maar daarnaast vind ik het ook heel belangrijk dat het lekker zit. Als dit niet het geval is, dan laat ik het even zo goed in de winkel hangen. Het blouseje is van 100 procent viscose en deze dunne stof valt heel soepel om je huid heen. Dit is vooral in de zomer natuurlijk heerlijk luchtig, maar kan ook prima in het najaar met een vest, colbertje of een trui erover. Ik combineer de blouse het liefst met een donkere spijkerbroek, omdat hierdoor de vogeltjes op de blouse nog beter tot hun recht komen. Doordat de kleur rond de vogels nog wat uitloopt, lijkt het alsof ze in beweging zijn en dit geeft een speels effect en zorgt ervoor dat het geen stijf blouseje wordt. Deze blouse is van de Zara en was 39.95 euro.
 
 
Aangezien ik dol ben op afgestemde kledingstukken besloot ik ook mijn donkerste blauwe spijkerbroek aan te doen voor deze 'outfit of the day'. Ik kan naar alle waarheid zeggen dat ik nog nooit zo'n mooie kleur spijkerbroek heb gehad, de kleur is donkerblauw van kleur en heeft een lichte witte wassing over een groot deel van de voorkant. Naast dat de broek mooi van kleur is, zit deze ook nog eens onwijs lekker. Het voelt niet ruw aan, wat een spijkerbroek normaal wel heeft. Er is een zachte laag over de buitenkant aangebracht, waardoor de kleur langer mooi blijft. Ik koop mijn spijkerbroeken meestal bij Object en geef voor broeken meestal ook wat meer uit. Omdat ik zeer brede bovenbenen heb, maar mijn taille in vergelijking heel erg smal is, passen veel broeken me niet. De bovenkant zakt af, omdat het te wijd is en de meeste broeken zitten rond mijn heupen te strak. Met Object spijkerbroeken heb ik dit probleem gelukkig nooit. Object is te koop bij Vila en deze spijkerbroek was 89.95. De spijkerbroeken van Object variëren meestal van 70 tot 90 euro.
 
 
Op de foto zijn ze niet heel goed te zien, maar mijn laarzen brengen mij zowel veel geluk als veel pijn. Ik heb bijna exact dezelfde in het zwart en hoewel de zwarte echt mijn grote favoriete zijn, ben ik ook blij met deze lichte kleur voor onder outfits die niet zwart zijn. Hoewel ik zojuist zei dat ik het belangrijk vind als kleding lekker zit, is dit bij deze schoenen na een paar uur helaas wel anders. Met een hak van dertien centimeter zijn mijn voeten na een tijdje niet meer zo blij, maar zo nu en dan neem ik dat voor lief. Ik vind de kleur van de schoenen het mooist staan bij crème en blauw en laten die kleuren nu net in deze outfit zitten. Ik kreeg deze vorig jaar voor mijn verjaardag bij de Invito vandaan. Deze kleur, taupe, is uitverkocht, maar ze verkopen ze nu nog wel in het zwart afgeprijsd van 99.99 euro naar 69.99 euro en in het lichtroze voor 49.99. Voor een betere foto van de schoenen kun je op onderstaande link klikken.
 
 
Ik heb er weer onwijs van genoten om buiten te zijn na zulke drukke weken. Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn artikel hebben gelezen en zelf ook zo dol zijn op de natuur. Kijk eens wat beter om je heen. Volgende week zaterdag komt er weer een nieuwe post op mijn blog. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond,

Liefs Nikki x
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten