zaterdag 26 september 2015

The one with the banana bread

Het is nu een aantal dagen herfst, dus het wordt wel weer tijd voor warme baksels. Dit kan uiteraard ook in de zomer, maar in het najaar smaakt het altijd een stukje lekkerder. Aangezien ik de laatste tijd voornamelijk gezond eet, wilde ik iets lekker gezonds maken, vooral lekker natuurlijk. Vandaag laat ik jullie zien hoe je gezond bananenbrood maakt zonder suikers en het smaakt geweldig!


Het is in het filmpje uiteraard al voorbij gekomen, maar hieronder kun je nog even lezen wat je nodig hebt en de verschillende stappen waarin je de ingrediƫnten moet gebruiken.

Banana bread:
- 100 gram amandelmeel,
- 100 gram havermout,
- 3 eieren,
- 3 bananen,
- Handje notenmix,
- Handje dadels zonder pitten,
- Een klein beetje bakpoeder.

Je begint bij het voorverwarmen van de oven op 180 graden. Daarna pak je de dadels en de noten, deze doe je samen in de mixer en maak je klein. Als je een grote mixer hebt, kun je de drie bananen alvast toevoegen. Als dit net als bij mij niet het geval is doe je de dadels en noten terug in een bakje en maak je de bananen fijn in de mixer. Voeg de bananen, noten en dadels samen en zet deze apart. Nu pak je een kom, sla hierin de eieren stuk en maak deze los met een garde. Als de eieren zijn losgeklopt voeg je de amandelmeel en bakmeel toe. Ten slotte voeg je het bananenmengel toe en roer je alles door elkaar. Nadat je het beslag in een cakevorm hebt gegoten zet je deze in de oven, waarna je nog 45 minuutjes moet wachten voordat je eindelijk een hap kunt nemen van je heerlijke bananenbrood!

Ik hoop dat jullie met veel plezier deze video hebben bekeken. Ga morgen lekker aan de slag, zodat je 's middags heerlijk van bananenbrood kunt genieten. Laat hieronder een leuk berichtje of tip achter en ik wens jullie nog een fijne avond, 
Liefs Nikki x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten